Khamis, 29 November 2007

Hairstylist dan imej consultern


Promosi hebat di sekitar kuala lumpur dan um



Pengalaman memang menjadikan kita dewasa... setelah tamat ASWARA dulunya ASK, aku mengambil keputusan untuk mengambil kursus sampingan sambil masih aktif dalam bidang teater. aku mengambil keputusan untuk berhenti kerja di sebuah produksion house dan mengambil pengajian jangka pendik di sebuah akademi Hair stylist profesional di Kuala Lumpur. (Aimi Hair And Beauty Akademi) yang ditaja oleh Felda. bukan senang untuk mendapat tajaan Felda yang namanya sudah gah dan besar dalam negara ini. Alhamdulilah setelah aku tamat pengajian tahap 1, dengan mendapat anugerah pelajar terbaik. aku bekerja selama 3 bulan untuk mencari pengalaman. sememangnya bidang ini membawa keuntungan yang berlipat kali ganda. aku mula menyukai bidang ini. dari hanya ingin mencuba dan mahu mencari part time dimasa akan datang, sekarangaku telah mencintainya... kemudian aku melanjutkan pengajian ku dalam bidang Hair Stylis ini ke tahap 2. setelah tamat tahap dua aku bekerja di sebuah salon ternama di kuala lumpur iaitu Face Afair yang terdapat 6 cawangan di kuala Lumpur dan 4 cawangan di Singapura. setelah pangilan Universiti Malaya tiba aku berhenti kerja dan menyambung pengajian ku di Univerisiti Malaya. namun minat ku tidak pudar, kerana aku terus bergiat dengan mengikuti pelbagai kerja seperti menjadi Hairstylist dalam program realiti tv GENGSTARZ dan IKON ASIA.




IKON ASIA






Skill And styloo





Vena Morales - Juara Ikon Asia. Sentuhan kejayaan ku




Bukan Rayuan Gombal lagu yang best tapi kalah - dari Indonesia





Kumpulan Tatar dari Indonesia










GENGSTARZ







ONLY PERFECT TOUCH


Mendua




Flava




Ning Baizura





Niki Eddy Dan Yani




Semasa cuti semester aku dipangil oleh akademi tempat aku belajar Hairstylist itu untuk menjadi guru dan tenaga pengajar disana. aku mengambil keputusan untuk mengajar selama dua bulan sahaja kerana aku terikat dengan kelas selepas cuti semester ku di Universiti Malaya.







Anak murid ku semasa mengajar di tahap 1




Ni Pulak Anak Murid ku yang nakal tapi manja.. Sinior katakan.. tahap 2

Tiada ulasan: