Rabu, 28 November 2007

sejarah mungkin berulang


dalam hati ada impian......



Sedari usia 10 tahun aku meminati seni, percubaan pertama telah memaksa aku untuk lebih serius dalam bidang seni ini. Tetapi bukanlah suatu yg mudah untuk menembusi arena seni ini, There is no shrt cut to success, usaha dan minat yang mendalam mendesak aku untuk terus berusaha. Do not do into others what you, Do not want others to do into you….
Buat apa sahaja yang kita rasa perlu dan tinggalkan apa yang dirasakan perlu di tinggalkan… maknanya kejayaan memerlukan pengorbanan. Every cloud has a silver lining something good comes out of every problem. Setiap masaalah yang mendatang itu ada jalan penyelesaiannya. Begitu juga dengan hidup tak selamanya kita dibawah. Setelah aku tersungkur dan kini ku bangkit. Alhamdulilah.. setelah masuk Akademi Seni Kebangsaan aku mendapat anugerah ketua program dalam bidang teater, kemudian aku menceburi bidang hairstylist dengan mengambil sijil MLVK tahap 1 dan 2 di Aimi Hair And Beauty di sini aku mendapat best student. Kejayaan bukan hanya disitu aku melakar kejayaan lagi apabila aku mendapat anugerah dekan di Universiti Malaya… Success is not something that can be achieved with your hands in your pocket.
Bukan aku nak menunjuk yang aku berjaya dalam bidang yang ku ceburi, tapi aku mengenang diri ini 15 tahun yang lepas dimana aku pernah tersungkur dalam kesusahan dan kini aku tersenyum dengan kejayaan yang baru menyinar ini. When there is a will there is way…….

Tiada ulasan: