Ahad, 18 September 2011

Menjejak sebuah destinasi...

cantik jugak UTHM ni... teruja rasa.. hehe





balik johor.... mengajar di UTHM..

sebenarnya aku mengambil keputusan blik JOHOR dan kerja disini bkn perkara mudah dlm idup aku.... satu benda yg sgt besar bg aku.. 11 thn ddk KL... berkarya dgn selesanya.. dr tak kenal org sampai blh dikatakan aku dah kenal ramai org2 industri yg kuat dan blh bekerjasama dgn aku tanpa masalah.... tp begitulah hidup.. ada sahaja pengorbanan yg harus dilakukan.. kali ni aku membuat keputusan yg TEPAT bagi aku.. aku nak membalas satu JASA yg belum pernah aku lakukan... aku tak nak menyesal dikemudian hari.. biar aku susah skrg... moga nanti Allah buka rahmat dan ruang yg lebih besar.. ameen.... (semuanya utk ibu tersyg)

aku juga meminati bidang pendidikan... dari kecik aku mmg bercita - cita nak jadi pensyarah... kemudia aku tukar nak jadi anak seni yg berjaya.. aku teringin mengarah teater di pentas2 di Kuala Lumpur, Berlakon di ISTANA BUDAYA, memegang watak utama dlm drama TV, kerja dgn org2 besar spt ERMA FATIMA, ROSYAM NOOR, AMY SEARCH, FAUZIAH DATO AHMAD DAUD... dan ramai lagi... alhamdulilah semua tu aku dah dpt... dah kerjasama pun.. dah termetrai impian itu.. skrg tiba masa aku memberi ruang utk diri aku jadi apa yg aku impikan sejak dulu.. nah... lakukan eddy!!!!

tak la boring sgt ddk sini... byk tempat lepak dan kawan2 pun best... hehehe enjoy..



kat sini pun ada tempat lepak best... hehehe ada muzik live lagi.. layan...


KAWAN BARU DAN LAMA...

di batu pahat ni tak la seSTYLOlista KL... tp ok la utk epi epi... kat sini saya ada kawan dah... kawan sama2 mengajar KOKO dan kawan rumah serta kawan satu sekolah dulu2.. tak la kekok sgt nak biasakan diri.. cuma rasa perbezaan yg mendadak la.. jam10 malam suasana disini dah sunyi... nak tulis skrip mmg best.. hehehe... klu dulu kat KL jam12 bru nak kua umah gi lepak2 dgn kwn2... hehehe... tp tak pe... ni lah yg aku cari... hehehehe...

apa yang menarik disini aku byk belajar erti kehidupan bersama kawan2... terutama my sis!!! sis Nuri, Sue dan Hazila.. aku ni kira adik diaorg yg paling sporting la... hahaha perasan sket* hehehe.... selalin tu aku ada 2 housemate yg aku rasa byk bg inspirasi utk aku sambung master dan PHD.. hahaha... tgk dia org dah ada master dan OTW buat PHD.. aku rasa aku KENA buat... hehehe...




ni la housemate saya disini.... baik baik belaka... terbaekkk...
sorang tu minat abg amy... hehehe (ayah angkat sya) hehehe...

KELAS TEATER / TARIAN

keterujaan nak masuk kelas pertama memang tidak dapat dinafikan... memang ada... bukan sebab apa... sebab UTHM tak ada falkulti seni persembahan... kalau nak tahu ni bukan kali pertama saya mengajar... ni dah masuk thn ke 5 saya mengajar tp dulu di DBKL (artis budaya, sekolah2 sekitar KL (ATMA), Universiti Malaya dan byk lagi... tp sebelum ni budak2 telah mengenali teater dan tari... tapi kali ni mereka semua dr bidang kejuruteraan!!!

nah... mula2 je saya lalu depan kelas budak2 buat tak tahu je... ye la muka lebih kurang je usia.. walaupun usia jarah hampir 10 thn.. hahaha tp muka muda belia.. "btol ke org ni akn lec kita?!!! dlm hati mereka" hahaha.. ble sya masuk mereka semua terdiam... saya pun bersuara "ada lagi yang belum masuk? saya bagi 5 minit lagi.. lepas ni saya kunci pintu" hahaha terdiam semua.. hehehehehe...

kelas pertama adalah kelas pengenalan.. so sya pun berkenalan la dgn semua.. hehehe tp bkn semudah yg dijangka.. sya bg satu tugasan yg berat sket.. "memperkenalkan diri sambil BERLAKON utk kelas teater, dan memperkenalkan diri sambil MENARI utk kelas tari... amekkkk!!!! kat sini la sya tak tahan nak ketawa tp sya buat muka serius je.. hehehe.... ada yg terketar ketar.. ada yg mengigil gigil.. suara tengelam timbul.. hahah... tu dia.. bru sket... bru la dia org thu yg sya ni sgt serius...!!! dr situ mereka terus bersungguh - sungguh... sampaikan ada yg buat sya KAGUM!!! Waahhh!!! tahiah!!!!






kelas pertama bersama pelajar2 UTHM yg baru mengenali TEATER / TARI.. apa yang penting? DISIPLIN!!!!!!

2 ulasan:

Muslimah Optimis berkata...

heheheh.. muka u memang nampak muda la.. tak macam 30 tahun.. erkk yeke u dah 30 tahun..

menurunkan ilmu kepada orang lain tu adalah satu yang dituntut

EddyRusdiTheater_Arts & Hairstylist berkata...

hehehe... alhamdulillah Muslimah optimis.... kalau sya ckp mesti org akn kata "bosan la... sama je!" tp mmg btol.. muda mgkin sbb suka ketawa, senyum dan ceria2.. sya org seni... kerja dgn kesenian dan kelalusan.. senyum tu satu keperluan utk bg penonton gembira juga... mgkin la.. pastu senaman.. org seni akn sentiasa buat regangan sblm latihan teater @tari. mgkin juga kot! tp semuanya dtg dr Allah, sykur! selalu senyum k. :)